Spørgehjørnet

Hjælp til at bruge og komme i gang med Opera. Har ud et problem eller et spørgsmål vedrørende Opera, så stil det her. Kræver dog oprettelse som bruger af dette forum.

Du er ikke logget ind.

Bekendtgørelse

T I P :
* Abonner på nyhedskanalen nye tråde for automatisk at se nye emner i din nyhedskanal-læser.
* Abonner på hver enkelt tråd, du deltager i, og modtag en e-post ved aktivitet i den givne tråd.

#1 04-12-2009 12:50:14

Jørn
Presto
Fra: København N
Registreret: 27-01-2008

Turbo i Opera 10.10 - Hvordan & Hvorledes ?

Hej og God December !

Hvordan virker turbo egentlig i Opera Browseren version 10.10 Build 1893, Platform Win32, System Windows NT 6.0?

Hvornår skal man slå den til?  Hvornår skal man slå den fra?

Jeg ved ikke rigtigt hvor høj hastighed jeg kører.
Har den laveste (billigste) fra TDC. Aner ikke hvilken "speed".

Med Venlig Hilsen Jørn

MvH
wink
Jørn fra København N

#2 04-12-2009 18:53:22

cbh
Administrator
Fra: Sorø
Registreret: 26-08-2007

Re: Turbo i Opera 10.10 - Hvordan & Hvorledes ?

Hej

Med Turbo aktiveret bliver websiderne, du henter ned,  hentet via en komprimeringsserver, Opera Software har stående. Denne server omdanner websiderne til et komprimeret format (fx billederne i lavere kvalitet), og det er disse komprimerede sider, du modtager. På denne måde spares der på mængden af data, der skal overføres  til dig, og derfor bliver det hurtigere at indlæse en given side, hvis din forbindelse er langsom. Er forbindelsen ikke langsom, æder omvejen til en komprimeringsserver fordelen ved komprimeringen, og så går det ikke hurtigere - måske endda tvært om.

Det vil sige, i stedet for at have en direkte forbindelse mellem dig  (D) og en webserver (W), så er der indskudt en komprimeringsserver (K), så vi har D-K-W i stedet for D-W.

Opera Turbo er primært anvendeligt på relativt langsomme  forbindelser eller hvis man betaler efter antal MB hentet ned. Jeg ville ikke bruge det til selv den mindste bredbåndsforbindelse, man kan få i Danmark på dette tidspunkt. Jeg bruger det dog, når jeg er på farten med mobilt bredbånd - her er det smart.

Du kan finde din hastighed på http://hastighedstest.tdc.dk/

Du kan læse mere om Turbo her: http://help.opera.com/Windows/10.10/da/turbo.html

Det var vist den korte forklaring smile

//Chr.

#3 04-12-2009 19:14:15

cbh
Administrator

PS: tror ikke din e-postadresse er gyldig, så autooplysning (abonner på emne) om svar her kan ikke blive sendt til dig  (jeg fik en post retur fra systemet om at den ikke kunne aflevere til din e-postadresse) smile  Blot til info.

//chr.

#4 04-12-2009 21:33:05

Jørn
Presto
Fra: København N
Registreret: 27-01-2008

Mange tak for forklaringen Christian. Så slår jeg den fra. 

Også Tak for at fortælle det med e-mail. Ja, jeg kiggede lige. Den er forældet! Fik for meget spam på den. Har nu sat en ny, gyldig e-mail adresse ind.

Prøv den ...

;- )

Ja, det var længe siden jeg sidst var her, og som sædvanligt fik jeg god hjælp !

MvH
wink
Jørn fra København N

#5 04-12-2009 22:07:05

cbh
Administrator

Intet problem smile Hvis du stadig har abonnement på denne tråd, burde du modtage en e-post nu ved mit svar.

//Chr.

Board footer